UA EN

СV


СV форма – це персональний документ, у якому автор перелічує усі свої професійні здобутки та чесноти, фактаж та хронологія освіти і трудової діяльності. Переважна більшість поданої інформації повинна піддаватися верифікації. Наприклад, всі відомості про освіту мають підтверджуватися дипломами, сертифікатами та відповідними записами про це в електронних реєстрах. СV форма дає первинне уявлення про весь корпус необхідних знань та вмінь, необхідних на новому робочому місці.  Не зважаючи на певну універсальність структури та змісту, під кожне подання має бути своя унікальна редакція цього документу. Також CV- форма розвивається разом з ростом досвіду та кількості чеснот автора. Цей розвитком час від часу має бути нелінійним: з накопиченням тієї чи іншої інформації чи зміні професійного спрямування документ перебудовується повність як щодо структури так і щодо дизайну. Нарешті, документ не є публічним, але автору не гарантується повна конфіденційність.

СV форма є досить зарегульованим та шаблонним документом, але однозначних і єдиновірних шаблонів, алгоритмів при цьому все одно не існує. Такий стан речей склався завдяки тому, що не зважаючи на в цілому зрозумілу логіку та наявність усталених підходи до організації документу, є варіативна складова вимог, яка залежить від галузі, регіону, конкретної компанії тощо. Тому говорити про те, що існують правильні рекомендації та стандарти, і не правильні і не доречно. А під час підготовки конкретного варіанту CV-форми під конкретне подання, варто шукати рекомендацій, прикладів побажань від тих, хто буде читати ваш документ. Бо CV-форма буде вчитатися багатьма особами у структурі, куди вона буде подана, і кожна буде шукати щось своє, і кожна буде намагатися знайти потрібне якомога швидше. Бо у великих компаніях HR-и можуть обробляти до 50 CV, і це треба враховувати.

Існує думка, що пересічний HR інтуїтивно визначається з вердиктом щодо тієї чи іншої CV-форми протягом 30-34 секунд. Тому форма подання інформації має надзвичайне значення для того, щоб максимальна кількість ваших чеснот була помічена за такий короткий час. Досягти це можна правильною організацією, структурою та дизайном документу. Найпершим елементом має бути таблична, блокова структура : змістові блоки мають бути візуально відокремлені. Схожа інформація має подаватися одно- або дворівневими списками. Маркери у списках мають використовуватися коли кількість елементів є меншою семи, а елементи списку мають подаватися у однаковий граматичний спосіб та однаковим обсягом. Такий текстовий паралелізм має підкріплюватися візуальним паралелізмом, коли кольори та шрифти також мають застосовуватися за зрозумілою схемою. Наприклад, назви підрозділів – однаковим кольором і шрифтом, а роки отримання того чи іншого здобутку – напівжирним. Нарешті, завжди використовуйте акуратні колонтитули. Вдалим рішенням є розміщення у одному з колонтитулів номер сторінки та прізвище автора. Не пишіть суцільним текстом, як виключення може бути подання у частині Personal statement  (або Career objective). Нарешті, надавайте пріоритет читаності документу і не бійтеся перевищити обмеження на кількість сторінок.

У поданні інформації дотримуйтесь зворотної хронології, оскілки саме останній досвід та здобутки мають перший пріоритет. Послідовність викладення блоків чи суб-блоків чи деталізація інформації у них також є способом кодування повідомлення. Найголовніше має подаватися якомога раніше та більш деталізовано, ніж другорядне. Стилістика тексту передбачає невелику частину повних речень. Простота та лаконічність має бути основою мови документу. Вживайте за можливістю активні дієслова замість епітетів. Дієслово є одночасно сильним та скромним способом подання власних чеснот. Не вживайте архаїзми, фразеологізми, вишукані звороти чи гумор у тексті. Нарешті, максимальна візуальна естетика та повна відповідність всім правилам синтаксису, граматики та пунктуації мають бути вашими невідступними настановами. Бо чужі помилки ми бачимо відразу, а свої помічаємо багато гріше.

Як вже зазначалось, немає єдиного правильного рецепту та єдиної вірної компоновки CV- форми. І є ті чи інші відомості чи підходи, які можуть як додати балів під час розгляду CV, так і, навпаки, зіпсувати враження. Набільш яскравим моментом у цьому плані є подання хобі. Ця інформація є умовно прийнятною для студентів та молодих спеціалістів, але небажана для спеціалістів із досвідом. Однак, хобі має відповідати діяльності на майбутній посаді. Наприклад, згадка про захоплення футболом доцільна якщо ви були капітаном команди, бо це говорить про лідерські якості. Або ж згадка про гурток радіолюбителів можуть говорити про практичні навички у роботі з електронікою, що може допомогти, виконувати завдання системного адміністратора Інформацію, яка стосується індивідуального спорту, подорожей, колекціонування тощо краще не висвітлювати взагалі.

Досвід роботи поза галуззю, громадсько-суспільна діяльність тощо також може допомогти CV-формі молодого спеціаліста, бо наявність будь-якого досвіду буде краще його відсутності. Але, знову, тут принциповим аспектом є релевантність та характер подання. Роботу офіціантом треба подавати у контексті стресостійкості, вміння працювати працювати у жорсткому ритмі. Роботу  менеджером з продажів треба подавати у контексті комунікаційних навичок та розуміння ринкових принципів.;

Участь у громадській роботі варто подавати у контексті наявності юридичної свідомості та розуміння механізмів взаємодії між різними структурами.

Вдале подання своєї суспільної діяльності показує, що ви розумієтеся на колективних цінностях.

Обмеження кількості сторінок часто зустрічається як рекомендація. Обмеження розміру переслідує 2 мети: змусити вас перепрацювати документ під конкретне подання, та полегшити роботу HR-ів. Проте, завжди треба ставити у пріоритет читаність та не намагатися видалити важливу інформацію, зменшити розмір кегля чи ширину полів. Лише за умови жорстких обмежень обсягу, варто видалити все другорядне та натомість подайте посилання на свої оновлені публічні профілі LinkedIn, Indeed, Work.ua, тощо.