UA EN

Підготовка до співбесіди


Загалом, є два типі співбесіди: технічна, яка передбачає перевірку спеціалістами ваших технічних знань та навичок і загальна, що передбачає виявлення усіх інших релевантних якостей та відомостей. Для підготовки до технічної співбесіди  треба віднайти усю можливу інформацію та рекомендації саме від компанії, до якої ви плануєте приєднатися. Деталі, звісно, залежать від посади та спеціальності. Для підготовки до загальної співбесіди, треба максимально дослідити увесь контекст. І почати варто з систематизації інформації про свого майбутнього роботодавця. Відомості про компанію мала звучати вже в мотиваційному листі, але до співбесіди треба оновити та розширити дані. Увагу приділяйте історії компанії, типу бізнесу, відомостям про клієнтів та партнерів компанії, відгуками, принципам управління та особливостям корпоративної культури, принципи найму, оплата та умови праці, статистичним даним (персонал, прибуток, капітал, структура). Це покаже вашу зацікавленість, допоможе поставити правильні питання інтерв’юеру. Інформація про посаду є продовженням інформації про компанію-роботодавця, і цей аспект також потребує уваги, оскільки інформацію про себе як в персональних документах, так і під час інтерв’ю варто подавати у фарватері відомостей про обов’язки майбутньої посади.

Важливою частиною підготовки має бути наведення лад у публічних профілях, в першу чергу професійних, тому що роботодавець також може готуватися до співбесіди із вами. Попередьте тих, кого ви зазначали рефералами чи попередніх роботодавців, що про вас можуть запитувати. Спробуйте підкреслити необхідне та освіжити інформацію про себе.

Наразі співбесіди наживо часто заміняються дистанційним інтерв’ю, але ще й досі такий крок розглядають як вимушений. І роботодавець ніколи не змарнує можливість саме живої співбесіди. І найпершою задачею оффлайн співбесіди є створення належної візуальної складової власного іміджу. Одяг, манери, характерні невербальні речі, зокрема елементи мови тіла: вміння конвертувати це у власний успіх є складною сумішшю науки та мистецтва і однозначних алгоритмів на всі випадки життя просто не існує. Тим не менше, завжди варто триматися рамок прийнятих у галузі чи у даній компанії; у спілкуванні бути спокійним та привітним, а оригінальність застосовувати переважно у відповідях на технічному інтерв’ю, а не у виборі дизайну одягу. Сильним ходом буде використання елементів активного слухання у розмові, наприклад, робити нотатки по ходу та звертатися до нотаток, зроблених заздалегідь.  Також варто заздалегідь скласти список можливих питань та вибудувати відповіді на типові питання заздалегідь і, навіть, здійснити репетицію. Це допоможе вам показати свої комунікаційні навички з кращої сторони. І не спізнюйтесь. Краще прийти за 10 хв, щоб встигнути зорієнтуватися на місцевості.

Так чи інакше вас будуть питати про особисті моменти, дотичні до роботи, про попередній досвід, про навички, про ставлення до команди та корпоративних цінностей, про ставлення до роботи взагалі, до грошей, до амбіцій і т.д. У відповідях ви маєте показати збалансований та розумний підхід, в якому ви бачите власну успішність як складову загального успіху роботодавця. Але це треба продумати та передбачити, мати «прозапас» певні універсальні відповіді. Також варто продумати поведінку у випадку, коли ви не будете знати відповіді, чи вас виведе з рівноваги нетактовне питання інтерв’юера. Далі, так інакше, з відкритих джерел ви не зможете відтворити повний портрет роботодавця та деталей вашої майбутньої посади. Саме про це й варто питати інтерв’юера за нагоди. Так, можливо вам не дадуть можливість ставити питання, хоч і у вас буде про що. Але куди гірше, коли така можливість буде надана, а ви її змарнуєте. Нарешті, не варто питати першим про заробітною плату напряму чи виголошувати бажання отримувати одразу якомога більше. Краще запитати про можливості розвитку та кар’єрні перспективи. Сума заробітної плати все одно визначатиметься середнім показником за ринком або вже буде оприлюднена у публічному просторі.