UA EN

Мотиваційний лист


Мотиваційний лист – це перша спроба розкрити свою особистість майбутньому роботодавцю. Із назви документу очевидно, що він має мету переконати рекрутерів у тому, що автор листа справді зацікавлений отримати цю посаду і справді достойний її достойний. CV—форма не дозволяє побачити абсолютно все, тим більше, що CV—форма, в першу чергу, призначена для інформації, яку можна верифікувати звертаючись до сторонніх джерел. Верифікувати ж мотивацію можна лише у спілкуванні з особою і мотиваційний лист є початком такого спілкування. Крім того, такий лист є чудовим способом перевірки навичок письмових комунікацій кандидата. Тому в ньому варто показати базові вміння з технічного та професійного письма.

Кожен технічний документ має жорсткі настанови щодо структури і суттєво слабші рамки щодо змісту. Це якнайкраще проявляється в такому технічному документі як мотиваційний лист. І задача автора завжди полягає у підборі оптимального балансу між шаблонністю структури та оригінальності змісту. Структура листа має відповідати стандарту ABС: А – abstract – міні вступ та формальна частина; C – conclusions – міні-висновки, завершення, і також є формальною частиною; B – body  –основна, неформальна, інформативна частина. В той час, коли, перша третя частина максимально шаблонні, друга або основна частина, є повною протилежністю. Вона абсолютно не толерантна до шаблонних фраз, в той самий час повинна мати строгу класичну структуру з двох, а, краще, трьох повноцінних абзаців. Структура повноцінного абзацу наступна: заголовне речення, речення підтримки, заключне речення. Абзац повністю розкриває думку, до цієї думки не повертаються в наступних абзацах.

Особисті приклади та життєвий шлях якнайкраще розкривають індивідуальність та обґрунтованість поточних намірів автора. З іншої сторони зробити картину ще більш переконливою можна демонстрацією обізнаності щодо бажаного місця роботи. Якнайкраще для цього підходить активна стилістика та максималне використання дієслів у своєму тексті. В концепції трьох абзаців основної частини можна обирати наступні функціональні призначення абзаців. У першому можна розповісти Вашу власну історію розкрити позитивне ставлення до професії та посади у контексті освіти, досвіду, мрій. У другому варто окреслити Вашу обізнаність в деталях місця роботи у контексті місії компанії, історії, характеру роботи з клієнтами тощо. В третьому ж варто пояснити як саме Ви зможете розкритися на новому робочому місці, принести користь компанії та собі , тобто показати Ваше бачення сумісного взаємокорисного майбутнього. Ваш потенціальний читач не зможе залишитися байдужим до індивідуальної історії та цілісності особистості, спроектованої на написаний текст.

Зв’язок мотиваційного листа з CV-формою та іншими документами у подання дозволяє сформувати цілісне враження про автора. Кожен документ у комплексі подання репрезентує свою частину інформації з своєї точки зору. В мотиваційному листі автор висвітлює суб’єктивне бачення своїх чеснот. В цьому і полягає функція даного документу, на відміну від СV-форми, де викладаються в першу чергу факти, які підтверджуються іншими документами (дипломи, сертифікати тощо), Оскільки мова йде про одну й ту саму особу, зміст документів має перетинатися. І коли Ви у мотиваційному листі повторюєте інформації з від СV-форми, Ви підкреслюєте її важливість для даного подання. Але завжди важливо відчувати межу та уникати прямих повторень. Ваш мотиваційний лист не повинен бути переформатованою версією СV-форми, натомість має розкривати її відомості, доповнювати прикладами та іншою Вашою конкретикою. Саме так забезпечується корисний та міцний зв’язок між даними функціонально різними документами.