UA EN

Академічна мобільність

Встановити головне зображення сторінки (1440Х500)


  • Щоб мати можливість перезараховувати предмети: вивчати закордоном, але отримувати оцінки і у нас і закордоном
  • Щоб мати офіційний статус в нашому університеті та навчатися за інд. графіком
  • Щоб мати офіційний статус закордоном як громадянин України. Для юнаків це важливо

Решта пунктів універсальна і стосується усіх аплікантів

  • Лист-запрошення або підтверджуючий документ щодо зарахування від приймаючого закладу (довідка, офіційний лист тощо).
    • Зазначений період мобільності в листі повинен починатися з датою, мінімум на тиждень-другий пізніше старту оформлення мобільності. Заднім числом наші внутрішні документи оформити неможна
    • але є лайф-хак, як подолати цю перепону. Звертайтесь до відповідальної особи, що допомагає вам з документами
    • Заначений період не повинен перевищувати одного-двох семестрів
    • В листі запрошенні мають бути зазначені фінансові умови навчання/стажування/мобільності,
    • у тому числі, інформація щодо гранту на навчання, стипендію, компенсацію проживання, трансферу, тощо.
    • Всі зазначені фінансові умови мають бути потім ідентичним чином викладені у договорі та наказі (див. п. 5)
    • Якщо ця інформація не зазначена – у договорі та наказі (див. п. 5) має бути зазначено, що мобільність відбувається за кошти учасника
  • Перелік навчальних компонентів від приймаючого закладу, наприклад угода щодо навчання (Learning Agreement), навчальний план, каталог тощо. Як виключення – скрін-шоти з навчальної картки чи особистого кабінету з назвами дисциплін (+ кількість кредитів), що вивчатимуться у закордонному університеті.

  • Чим більше буде перезараховано –  тим краще, але часто вдачею є перезазахування 2-3 дисциплін
  • Однак назви та зміст дисциплін мають бути близькими.
  • Обсяг дисциплін-аналогів у кредитах відповідність кредитів. Інакше втрачається логіка перезарахування
  • Дисципліни можуть перекриватися частково в частині тем для вивчення чи навичок, які вони тренують. Тоді допускається часткове перезарахування. Наприклад, 3 кредити з 5. В такому разі оцінка отримана закордоном з відповідним ваговим коефіцієнтом перетвориться на бали, що мають додатися до балів, зароблених під час вивчення аналогічної дисципліни у СумДУ
  • Дисципліни за вибором студента – гарний вихід, оскільки під час їх заміни дисциплінами із закордонного університету не передбачено співпадіння змісту дисциплін та тренованих навичок. роль грає лише кількість кредитів.
  • Процес перезарахування – індивідуальний. Його здійснює  викладач нашої дисципліни-аналога на підставі особистих домовленостей, закріплених у інд. графіку. Саме наш викладач і має ставити оцінку.
  • Однак, перезеархування в окремих випадках може бути зроблено комісією під головуванням першого заступника декана.

  • решта дисциплін вивчаються дистанційно, асинхронно відповідно до індивідуального графіка (див. нижче)
  • Умови роботи за кожною дисципліною визначає викладач
  • Таким чином, у індивідуальному графіку буде весь перелік дисциплін та умов складання-перезарахування.
  • Принципово робити все завчасно та тримати контакт з викладачами
  • Контактуйте з відповідальним за міжнародну роботу по кафедрі. Він має допомагати та координувати це на всіх етапах.

  • Договір про мобільність
  • Додаток до договору про перезарахування оцінок
  • Проєкт наказу про мобільність
    • Всі три документи (див. п. 6) оформлюються в 1-му файлі, у кінці якого додаються копії (можна скрін-шотами)
    • Тривалість мобільності не повинна перевищувати одного інколи двох семестрів
    • Дати мобільності у даних документах мають точно співпадати з датами в листі-запрошення (див. п. 2)
    • Фінансові умови навчання/стажування/мобільності, мають бути прописані відповідно до інформації у листі-запрошенні (див. п. 2)
    • Якщо фінансові умови не зазначені, то в договорі та наказі зазначається приблизно наступне «Фінансування витрат, які пов’язані з участю у програмі міжнародної академічної мобільності здійснюється за рахунок самостійно залучених Учасником коштів»
  • Лист запрошення (див. п. 2)
  • Переклад листа-запрошення
  • Перелік наших дисциплін із навчальної картки студента (скрін)
  • Перелік навчальних компонентів від приймаючого закладу (файл, скрін тощо)
  • Індивідуальний графік (є окремий порядок, див. нижче)

  • Зразок комплекту документів – за посиланням.
  • Основні позиції, що потребують заповнення власною інформацією, позначені жовтим маркером.
  • Будьте уважні, може у вашому випадку жовтим маркером позначено не все необхідне. Вникніть у весь зміст документів, бо важливий контекст.
  • Керівник програми у ЗВО-партнері – це особа, що відповідальна за вас у закордонному університеті (див. договір) – будь яка офіційна особа, з якою ви там контактуєте: викладач чи представник адміністрації. Для нас це формальність.
  • Координатором програми мобільності від ф-ту ЕлІТ (див. наказ та договір) – це, як правило, відповідальний за  міжнародну роботу на вашій випусковій кафедрі
  • В кінці вставте всі необхідні копії

  • Даний документ також є обов’язковим до підготовки. Але його можна (і, часто, доцільно) готувати після підписання наказу на академічну мобільність
  • Деталі підготовки індивідуального графіку (див. https://elit.sumdu.edu.ua/uk/studentam/denna-forma/10-individualnij-grafik.html)
  • Графік має містити всі дисципліни з Вашої навчальної картки студента СумДУ. Потрібно домовитися про порядок закриття кожної дисципліни з кожним викладачем індивідуально.
  • Дисципліни, що перезараховуються, мають бути позначені саме такими, що підлягають перезарахуванню без додаткового складання, вивчення чи іншого навантаження.
  • Всі неузгодженості щодо закриття та складання дисциплін вирішувати із залученням відповідальних за міжнародну роботу по кафедрі та заступника декана з міжнародної роботи.
  • Важливо: офіційною підставою для Індивідуального графіку є саме академічна мобільність. Тому у випадку паралельного процесу підготовки документів зазначайте про факт мобільності і, принаймні, прикріпіть підготований проект наказу до заяви про оформлення індивідуального графіку.

  • Порядок підписання індивідуального графіку https://elit.sumdu.edu.ua/uk/studentam/denna-forma/10-individualnij-grafik.html
  • Наказ, договір та додаток має подавати через особистий кабінет заступник декана з міжнародної роботи або відповідальний за міжнародну роботу на кафедрі.
  • Тому, підготовані перші версії наказу, договору, додатку треба надсилати саме їм. Консультації – також у них.
  • Комплект документів через особистий кабінет подає на підпис ректору та службам заступник декана з міжнародної роботи або відповідальний за міжнародну роботу на кафедрі. Саме вони потім надають кінцеву версію наказу та лист-погодження (свідчення про підписання наказу)