Встановити головне зображення сторінки (1440Х500)
ІНСТРУКЦІІ УЧАСНИКУ
1. Навіщо оформлювати мобільність коли ви вже навчаєтесь у закордонному університеті?
- Щоб мати можливість перезараховувати предмети: вивчати закордоном, але отримувати оцінки і у нас і закордоном
- Щоб мати офіційний статус в нашому університеті та навчатися за інд. графіком
- Щоб мати офіційний статус закордоном як громадянин України. Для юнаків це важливо
Решта пунктів універсальна і стосується усіх аплікантів
2. Які документи потрібні, щоб почати оформлення академічної мобільності?
- Лист-запрошення або підтверджуючий документ щодо зарахування від приймаючого закладу (довідка, офіційний лист тощо).
- Зазначений період мобільності в листі повинен починатися з датою, мінімум на тиждень-другий пізніше старту оформлення мобільності. Заднім числом наші внутрішні документи оформити неможна
- але є лайф-хак, як подолати цю перепону. Звертайтесь до відповідальної особи, що допомагає вам з документами
- Заначений період не повинен перевищувати одного-двох семестрів
- В листі запрошенні мають бути зазначені фінансові умови навчання/стажування/мобільності,
- у тому числі, інформація щодо гранту на навчання, стипендію, компенсацію проживання, трансферу, тощо.
- Всі зазначені фінансові умови мають бути потім ідентичним чином викладені у договорі та наказі (див. п. 5)
- Якщо ця інформація не зазначена – у договорі та наказі (див. п. 5) має бути зазначено, що мобільність відбувається за кошти учасника
- Перелік навчальних компонентів від приймаючого закладу, наприклад угода щодо навчання (Learning Agreement), навчальний план, каталог тощо. Як виключення – скрін-шоти з навчальної картки чи особистого кабінету з назвами дисциплін (+ кількість кредитів), що вивчатимуться у закордонному університеті.
3. Що треба знати про перезарахування дисциплін та кредитів?
- Чим більше буде перезараховано – тим краще, але часто вдачею є перезазахування 2-3 дисциплін
- Однак назви та зміст дисциплін мають бути близькими.
- Обсяг дисциплін-аналогів у кредитах відповідність кредитів. Інакше втрачається логіка перезарахування
- Дисципліни можуть перекриватися частково в частині тем для вивчення чи навичок, які вони тренують. Тоді допускається часткове перезарахування. Наприклад, 3 кредити з 5. В такому разі оцінка отримана закордоном з відповідним ваговим коефіцієнтом перетвориться на бали, що мають додатися до балів, зароблених під час вивчення аналогічної дисципліни у СумДУ
- Дисципліни за вибором студента – гарний вихід, оскільки під час їх заміни дисциплінами із закордонного університету не передбачено співпадіння змісту дисциплін та тренованих навичок. роль грає лише кількість кредитів.
- Процес перезарахування – індивідуальний. Його здійснює викладач нашої дисципліни-аналога на підставі особистих домовленостей, закріплених у інд. графіку. Саме наш викладач і має ставити оцінку.
- Однак, перезеархування в окремих випадках може бути зроблено комісією під головуванням першого заступника декана.
4. Як бути з дисциплінами, які не перезараховуються?
- решта дисциплін вивчаються дистанційно, асинхронно відповідно до індивідуального графіка (див. нижче)
- Умови роботи за кожною дисципліною визначає викладач
- Таким чином, у індивідуальному графіку буде весь перелік дисциплін та умов складання-перезарахування.
- Принципово робити все завчасно та тримати контакт з викладачами
- Контактуйте з відповідальним за міжнародну роботу по кафедрі. Він має допомагати та координувати це на всіх етапах.
5. Які документи треба оформити для академічної мобільності?
- Договір про мобільність
- Додаток до договору про перезарахування оцінок
- Проєкт наказу про мобільність
- Всі три документи (див. п. 6) оформлюються в 1-му файлі, у кінці якого додаються копії (можна скрін-шотами)
- Тривалість мобільності не повинна перевищувати одного інколи двох семестрів
- Дати мобільності у даних документах мають точно співпадати з датами в листі-запрошення (див. п. 2)
- Фінансові умови навчання/стажування/мобільності, мають бути прописані відповідно до інформації у листі-запрошенні (див. п. 2)
- Якщо фінансові умови не зазначені, то в договорі та наказі зазначається приблизно наступне «Фінансування витрат, які пов’язані з участю у програмі міжнародної академічної мобільності здійснюється за рахунок самостійно залучених Учасником коштів»
- Лист запрошення (див. п. 2)
- Переклад листа-запрошення
- Перелік наших дисциплін із навчальної картки студента (скрін)
- Перелік навчальних компонентів від приймаючого закладу (файл, скрін тощо)
- Індивідуальний графік (є окремий порядок, див. нижче)
6. Як підготувати свій комплект документів?
- Зразок комплекту документів – за посиланням.
- Основні позиції, що потребують заповнення власною інформацією, позначені жовтим маркером.
- Будьте уважні, може у вашому випадку жовтим маркером позначено не все необхідне. Вникніть у весь зміст документів, бо важливий контекст.
- Керівник програми у ЗВО-партнері – це особа, що відповідальна за вас у закордонному університеті (див. договір) – будь яка офіційна особа, з якою ви там контактуєте: викладач чи представник адміністрації. Для нас це формальність.
- Координатором програми мобільності від ф-ту ЕлІТ (див. наказ та договір) – це, як правило, відповідальний за міжнародну роботу на вашій випусковій кафедрі
- В кінці вставте всі необхідні копії
7. Як оформляти індивідуальний графік?
- Даний документ також є обов’язковим до підготовки. Але його можна (і, часто, доцільно) готувати після підписання наказу на академічну мобільність
- Деталі підготовки індивідуального графіку (див. https://elit.sumdu.edu.ua/uk/studentam/denna-forma/10-individualnij-grafik.html)
- Графік має містити всі дисципліни з Вашої навчальної картки студента СумДУ. Потрібно домовитися про порядок закриття кожної дисципліни з кожним викладачем індивідуально.
- Дисципліни, що перезараховуються, мають бути позначені саме такими, що підлягають перезарахуванню без додаткового складання, вивчення чи іншого навантаження.
- Всі неузгодженості щодо закриття та складання дисциплін вирішувати із залученням відповідальних за міжнародну роботу по кафедрі та заступника декана з міжнародної роботи.
- Важливо: офіційною підставою для Індивідуального графіку є саме академічна мобільність. Тому у випадку паралельного процесу підготовки документів зазначайте про факт мобільності і, принаймні, прикріпіть підготований проект наказу до заяви про оформлення індивідуального графіку.
8. Як подати комплект документів на підпис?
- Порядок підписання індивідуального графіку https://elit.sumdu.edu.ua/uk/studentam/denna-forma/10-individualnij-grafik.html
- Наказ, договір та додаток має подавати через особистий кабінет заступник декана з міжнародної роботи або відповідальний за міжнародну роботу на кафедрі.
- Тому, підготовані перші версії наказу, договору, додатку треба надсилати саме їм. Консультації – також у них.
- Комплект документів через особистий кабінет подає на підпис ректору та службам заступник декана з міжнародної роботи або відповідальний за міжнародну роботу на кафедрі. Саме вони потім надають кінцеву версію наказу та лист-погодження (свідчення про підписання наказу)