Чому мобільність?
Загальне поняття
Академічна мобільність – це можливість навчатися, навчати та/або проводити дослідження в університетах інших країн не полишаючи офіційно стіни свого університету, де ти навчаєшся чи працюєш. Є очевидна користь цього явища студентам, викладачам, професійним спільнотам та людству в цілому. Тому, по перше, існує низка програм підтримки, які на конкурсних засадах надають фінансову підтримку учасникам академічної мобільності. По друге, університети активно надають допомогу мобільним працівникам і студентам та часто стимулюють їх до участі. За великим рахунком, саме академічна мобільність складає відчутну долю привабливості навчання та роботи в університеті.
Користь студенту
Головна ідея академічної мобільності – вихід із зони комфорту, занурення в інше середовище, налагодження нових контактів і зв’язків. Якою б крутою не була освіта в обраному студентом університеті, та рано чи пізно він пристосовується до всього, накопичує лайфхаки та втрачає темп розвитку. Тому після участі у мобільності студент дивиться на життя по іншому. Тому випускники, що брали участь у мобільності, мають більше шансів на працевлаштування. Справді, запис в резюме про закордонний досвід скаже працедавцю і про мовні навички, і про мультикультурний досвід, і про вміння розширювати свої горизонти, і про здатність іти до мети та перемагати. Нарешті, участь в мобільності покаже, що свого часу студент був обраний з поміж інших конкурсантів як кращий. Звісно, неостанньою мотивацією студенту є можливість побачити світ, та отримати додатково стипендію від фонду, що підтримує програму мобільності.
Користь викладачу
Коли у академічній мобільності бере участь викладач – він має можливість побути у іншому професійному середовищі, відчути і побачити те, що не вичитаєш в медіа та не розгледиш через відео-зв’язок. Для викладачів академічна мобільність передбачає певну роботу: або читання власних курсів в інших університетах, або сумісні наукові дослідження. В результаті мобільності викладач набуває нового досвіду і намагається його застосувати вже вдома, на своєму робочому місці. Тому менеджмент університету дуже поціновує тих викладачів, що мають досвід закордонних стажувань. Зауважимо, більша частина викладачів факультету ЕлІТ мають у своїх портфоліо такі досягнення 😊. Додатковою мотивацією викладачам є як нормальна фінансова підтримка від програм та фондів, які підтримують мобільність, так і можливість збагатитися культурно під час перебування в інших країнах.
Користь країні та спільноті
Звісно, академічна мобільність не є благодійністю. У такий спосіб суспільство вкладається у власний розвиток. Інтернаціональний досвід зміцнює трудові ресурси кожної країни, а більш тісна співпраця розповсюджує кращі практики та підвищує ефективність праці. При цьому кошти, які витрачають державні або приватні фонди на підтримку мобільності не такі вже й великі. Встановлені ж особисті контакти між представниками різних країн потім переростають в інші форми співпраці та взаємодії не лише на рівні освіти і науки, але й на рівні бізнесу, культури і політики. Все це дозволяє Світу жити в мирі та сталому економічному розвитку.